Klachten &
Lees over klachten & retourneren- Ontwikkeld door dierenartsen en voedingsdeskundigen
- Rechtstreeks uit de natuur
- Graan- en glutenvrij
Klachtenprocedure
Het kan altijd gebeuren dat er iets niet volgens verwachting verloopt. Als je klachten hebt over onze service of producten, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Die doe je eenvoudig door een e-mail te sturen naar klantenservice@chomipets.nl. Binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht ontvang je van ons een inhoudelijke reactie. Als je uiteindelijk niet tevreden bent met het antwoord van één van Chōmi’s medewerkers, kan je schriftelijk een klacht indienen bij onze directie. Dit kan alleen schriftelijk en naar het volgende adres:
Chōmi Pets
T.a.v. de directie
Polderweg 3
1446 AA Purmerend
Nederland
Ben je niet tevreden over de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
- De inhoud mag voor maximaal 20% verbruikt zijn.
- Per account mag er maximaal één keer gebruik worden gemaakt van de smaakgarantie.
- Geldig op alle varianten, maar wel alleen op de kleinste verpakkingsgrootte. Zo voorkomen we dat we veel moeten weggooien.
Herroepingsrecht
Zichttermijn
Wanneer je in een webshop koopt op afstand heb je als consument standaard recht op een zichttermijn van 14 dagen. Deze termijn gaat in nadat je je bestelling ontvangen hebt. In de praktijk houdt dit voor jou als consument in dat je een product binnen 14 kalenderdagen mag retourneren. Na deze melding heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen. De voorwaarden en procedure vind je hieronder.
Gevolgen van de herroeping
Als je de overeenkomst herroept, zullen alle tot op dat moment gedane betalingen (inclusief verzendkosten) zo spoedig mogelijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing om deze overeenkomst te herroepen, door ons worden terugbetaald. Als je slechts een deel van een bestelling retourneert, worden de verzendkosten niet terugbetaald.
Restituties worden uitgevoerd met dezelfde betaalmethode die is gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. In geen geval brengen wij kosten in rekening voor deze terugbetaling. We mogen wachten met terugbetaling totdat we de geretourneerde goederen hebben ontvangen of totdat je het bewijs levert dat je de goederen hebt geretourneerd, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.
Je dient de goederen zo snel mogelijk te retourneren of aan ons te bezorgen, maar altijd binnen 14 dagen vanaf de datum waarop je ons op de hoogte stelt van jouw herroeping. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het retourneren van het artikel komen voor eigen rekening.
Retourvoorwaarden
Artikelen dienen te worden geretourneerd onder de volgende voorwaarden:
- binnen 14 kalenderdagen na levering dient de koper te hebben aangegeven dat hij van de koop afziet of de koper heeft het product binnen deze termijn geretourneerd;
- Bij onnodige schade aan het product worden er kosten in rekening gebracht bij de klant;
zo oorspronkelijk mogelijke staat;
- in de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk (hier mag niet op geschreven worden);
Tijdens de bedenktijd (14 dagen na ontvangst van het product) mag je het product op dezelfde manier gebruiken zoals je in de winkel zou doen. Als het artikel echter niet meer in “winkelstaat” is, kan het zijn dat je minder geld voor het product terugkrijgt. Je kan daarnaast gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht.
Wij behouden ons het recht om een schadevergoeding te eisen voor producten die tekenen van beschadiging of gebruik vertonen. Bekijk onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie.
Retourneren
Je kan het product in de originele en geopende verpakking retourneren.
Nadat je je retourpakket hebt aangemeld bij de klantenservice, kun je een vervoerder kiezen om je retourzending af te ronden. Vergeet niet om een bewijs van verzending te vragen. Het terugsturen is op eigen risico.
Je kan ook het Europees modelformulier voor herroeping gebruiken. Je kan het ingevulde formulier vervolgens mailen naar klantenservice@chomipets.nl.
Om je retourzending zo snel mogelijk te laten verlopen, raden we je aan om (een kopie van) de originele factuur (of ander aankoopbewijs) mee te sturen met je retourzending.
Retouradres
Chōmi Pets
T.a.v. Retouren
Polderweg 3
1446 AA Purmerend
Nederland
Neem contact op
Heb je vragen over ons klachten- of retourbeleid of kunnen we je ergens anders mee van dienst zijn? Ons deskundige team staat voor je klaar!
"*" geeft vereiste velden aan